Zamonaviy mutaxassislar uchun bitta tilni bilish ko’pincha etarli emas. Deyarli barcha sohalarda yangi ish sharoitlari mutaxassislardan kamida bitta qo’shimcha tilni bilishni talab qiladi. Shu munosabat bilan biz “Chet tilini bilish O‘zbekistonda talabalar o‘rtasida ijtimoiy muloqotning ijobiy omili sifatida” tadqiqotini o‘tkazishga qaror qildik. Ushbu tadqiqot O‘zbekiston Milliy universiteti sotsiolog fakulteti 4-kurs talabasining bitiruv malakaviy ishini tayyorlash doirasida amalga oshirildi. Keyinchalik, ushbu tadqiqot uchun o’tkazilgan so’rovning ba’zi natijalari taqdim etiladi.
Boshlash uchun biz talabalar o’rtasida tajribaviy onlayn so’rov o’tkazdik. Tajribali o‘rganishda 68 nafar talaba ishtirok etdi. Tajribali tadqiqot ishtirokchilarining 52,9 foizini talaba qizlar, 47,1 foizini esa erkaklar tashkil etdi. Tajriba yo‘nalishi bo‘yicha ishtirokchilarning 20,6 foizi bakalavriatning 1-kursida, 19,1 foizi bakalavriatning 2-kursida, 16,2 foizi bakalavriatning 3-kursida, 44,1 foizi tahsil oladi. Ishtirokchilarning % 4-kurs bakalavriatda tahsil olmoqda.
Natijalar shuni ko‘rsatdiki, o‘quvchilarning 61,8 foizi chet tilini o‘rganadi, 22,1 foizi chet tilini o‘rganmaydi, 16,2 foizi o‘qimaydi, lekin chet tilida so‘zlashadi.
So‘ralgan talabalarning aksariyati uchun chet tilini o‘rganishning asosiy motivlari: martaba o‘sishi (18,4%), o‘z-o‘zini rivojlantirish (15,8%), chet elliklar bilan muloqot qilish va tanishish imkoniyati (8,8%), hamkorlik qilish va ular bilan ishlash imkoniyatidir. mamlakatdagi xorijiy tashkilotlar (7,9%), xorijiy universitetga kirish (7%), sayohat qilish (7%), chet elda ishlash imkoniyati (6,1%), do’stlar bilan chet tilida muloqot qilish (6,1%).
Talabalarning 5 ballik tizimda reytingi, universitetda o’qish jarayonida chet tili qanchalik muhim
Talabalarning 5 ballik tizimda baholanishi, ular tanlagan kasbida chet tilining qanchalik muhimligi
Tadqiqot natijalaridan biz qilgan eng muhim xulosalardan biri shundaki, chet tillarini o’rganayotgan respondentlarning qariyb uchdan bir qismi ushbu jarayonga tilni maqsadlarga erishish vositasi sifatida tushunishning etarli darajasini sarflamaydi. boshqacha aytganda, ijtimoiy lift sifatida. Shunga qaramay, biz ushbu ob’ekt doirasida asosiy maqsadga erishishga muvaffaq bo’ldik va o’quvchilar o’rtasida ta’lim resursi sifatida kapitallashtirilishi mumkin bo’lgan ijtimoiy harakatchanlikning nisbatan yuqori salohiyatini aniqladik.
*Maqola onlayn tarjima xizmati yordamida tarjima qilingan, agar tarjimada xatolik topsangiz, izohlarda yozing