O’zbekistonda bank xizmatlari: aholi fikri

Bank xizmatlari mavzusini davom ettirib, biz nihoyat 2022 yil noyabr oyida o’tkazilgan tadqiqot natijalarini nashr etishga vaqt topdik. Mazkur so‘rov aholining bank faoliyati haqidagi fikrini o‘rganishga bag‘ishlangan

So‘rov 2022-yil 29-30-noyabr kunlari o‘tkazildi. O‘zbekiston Respublikasining 7 ta viloyatidagi 18 va undan katta yoshdagi aholi o‘rganildi. Jami so’rovnomada 67 respondent ishtirok etdi, ulardan 37,3% erkaklar va 62,7% ayollar. Har bir viloyat bo‘yicha respondentlar soni quyidagicha taqsimlandi: Qoraqalpog‘iston Respublikasi – 3,0%, Andijon viloyati – 1,5%, Qashqadaryo viloyati – 3,0%, Navoiy viloyati – 1,5%, Toshkent viloyati – 14,9%, Farg‘ona viloyati – 1,5%. , Toshkent – 74,6.

Respondentlarning yosh tarkibi: 18-19 yosh – 7,5%, 20-29 yosh – 56,7%, 30-39 yosh – 23,9%, 40-49 yosh – 7,5%, 50 yosh va undan kattalar – 4,5 %.

Bandlik turlari bo’yicha respondentlarning tarkibi: ishchilar – 41,8%, talabalar va talabalar – 47,8%, homiladorlik va tug’ish ta’tilidagi uy bekalari – 10,4%.

Ushbu so’rov reprezentativ emas, uning asosiy maqsadi qo’llaniladigan muammolarni hal qilishga yordam beradigan muhim ma’lumotlarni olish uchun so’rovning imkoniyatlarini ko’rsatishdir. Respondentlarni tanlash tasodifiy tanlash usuli yordamida amalga oshirildi.

Ma’lumotlar Google Forms xizmatidan foydalangan holda yagona standartlashtirilgan anketadan foydalangan holda onlayn so’rovnoma yordamida so’rovnoma orqali to’plangan.

Ushbu tadqiqotning maqsadi bank xizmatlari sohasidagi ba’zi tendentsiyalarni aniqlashdir. Uslubiy asos sifatida ushbu sohadagi oldingi tadqiqotlar natijalaridan foydalanildi.

Bunday tadqiqotlardan biri 2020 yilda O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki tomonidan o‘tkazildi. Tadqiqot Toshkent shahrida bank mijozlari o‘rtasida flesh-intervyu orqali o‘tkazildi. Unda 1092 nafar respondent ishtirok etdi (450 nafar jismoniy shaxs va 642 nafar tadbirkor).

Ma’lumotlar manbai

Bizning so’rovimizda biz baholash uchun bir qator mezonlardan foydalanmadik, faqat ta’minlanish darajasini umumiy baholash haqida savol berdik.
O’zbekiston banklari tomonidan ma’lum bir bankka murojaat qilmasdan xizmatlar

Sizningcha, mahalliy banklarning xizmat ko’rsatish darajasini qanday tavsiflash mumkin? (so’rovda qatnashganlar sonidan %)

Как видно из диаграммы, большинство участников опроса охарактеризовало качество предоставления услуг банка как среднее, что может свидетельствовать о востребованности повышения качества банковских услуг. Далее мы рассмотрели ответы на вопрос об уровне услуг, в разрезе двух основных демографических параметров пола и возраста

Respondentlarning jinsiSizningcha, mahalliy banklarning xizmat ko’rsatish darajasini qanday tavsiflash mumkin?
YomonO’rtachaYaxshi
Erkaklar20,0%64,0%16,0%
Ayollar7,1%78,6%14,3%
Respondentlarning yoshi*Sizningcha, mahalliy banklarning xizmat ko’rsatish darajasini qanday tavsiflash mumkin?
YomonO’rtachaYaxshi
30 yoshgacha11,6%76,7%11,6%
30 yoshdan oshgan12,5%66,7%20,8%
*5 toifaga bo’lingan yosh guruhlari vakillarining etishmasligi va yomon ko’rsatkichlari tufayli ular ikkita asosiy toifaga birlashtirildi.

Shuningdek, ushbu tadqiqotning muhim vazifalaridan biri turli banklarning tan olinishi va ularning O‘zbekiston bank xizmatlari bozorida mavjudligidan xabardorlik darajasini aniqlashdan iborat edi. Nima uchun respondentlarga bir nechta tanlov variantlari bilan savol berildi? Respondentlar o’zlari bilgan banklarning umumiy ro’yxati 15 ta pozitsiyani tashkil etdi. Bunday xarakterdagi savollar jamiyat ongidagi muayyan bank haqida umumiy baho berishga imkon berishi mumkin. Masalan, ushbu sonda O’zmilliybank pozitsiyasi 1-o’rinda.

Roʻyxatdagi banklardan qaysi biri bilan tanishsiz? (javoblar sonining % da)

Xizmat ko’rsatish sifatining umumiy darajasi va banklarning tan olinishi haqidagi iste’molchilarning fikrlarini o’rganishdan tashqari, biz bank havzalari va xizmatlaridan qaysi biri eng qiziqarli ekanligini aniqladik.

Mahsulot turiMuhim emasMuhim emasAyniqsa muhim emasMuhimJuda muhim
Avtomobil krediti20.913.428.413.423.9
Ipoteka11.910.423.914.938.8
Iste’mol krediti25.416.422.413.422.4
Onlayn mikrokredit29.916.419.411.922.4
so’m depozitlari13.47.531.316.431.3
Chet el valyutasidagi depozitlar13.413.426.914.931.3
Chet elga pul o’tkazmalari11.911.920.911.943.3
Besh ballik shkala bo’yicha reyting bank mahsulotlari va xizmatlarining quyidagi turlari uchun muhimlik darajasi. (respondentlar sonining % da)
Agar siz banklardan birining mijozi bo’lsangiz, qanday shartlarda boshqa bankka o’tgan bo’lardingiz? (respondentlar sonining % da)

** Maqola onlayn tarjima xizmati yordamida tarjima qilingan, agar tarjimada xatolik topsangiz, izohlarda yozing

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan