Ushbu nashrda biz talabalarning telefon orqali tezkor so’rov o’tkazish tajribasi, shuningdek, bizning makonimizda biroz eskirgan bo’lsa-da, klassik usullardan biri, pochta orqali so’rov o’tkazish usuli haqida gaplashmoqchimiz.
So’rov «kir yuvish kukuni iste’molini o’rganish»mavzusida o’tkazildi.
Keng qamrovli so’rovning maqsadlaridan biri talabalarga pochta orqali so’rov o’tkazishning barcha nuanslari bilan bevosita tanishish imkoniyatini berish edi. Xususan, yuborilgan 40 ta xat uchun to’ldirilgan anketalarni qaytarish foizi 10% dan oshmagan. Bu hatto zamonaviy xalqaro standartlarga muvofiq, umuman olganda maqbul, ammo juda past deb hisoblanadi.
Shu bilan bir qatorda, xuddi shu so’rovnomada biz telefon orqali so’rov o’tkazdik. Va keyin barcha ma’lumotlar umumiy bazaga tushiriladi.
Biz juda oz miqdordagi respondentlarni qamrab olganimiz sababli, vakillik haqida gapirishning hojati yo’q. Ushbu so’rov natijalari sotsiologlar talabalarini marketing so’rovlariga jalb qilish imkoniyatlarini namoyish etadi (shunda keyinchalik savollar bo’lmaydi va sotsiolog maktabni tugatgandan keyin nima qilishi mumkin).
Shunday qilib, keling, so’rov natijalariga o’taylik, unda aytmoqchi, atigi 5 ta savol bor edi, buni Ekspress so’rovlarning o’ziga xos xususiyati deb atash mumkin.
Qaysidir ma’noda, natija yanada o’rganish uchun qiziq, chunki kukunni ishlatadiganlar soni o’chiruvchilar sonidan sezilarli darajada oshadi.
Amaldagi kukun markasi haqidagi savol ham qiziq edi, chunki ishchi gipoteza boshqa kukun eng mashhur bo’lishini aytdi.
Va nihoyat… Hurmatli sayt foydalanuvchilari, iltimos, ushbu so’rov natijalarini reklama sifatida qabul qilmang.
*Maqola onlayn tarjima xizmati yordamida tarjima qilingan, agar tarjimada xatolik topsangiz, izohlarda yozing