O’zbekiston Respublikasida maktab ta’limini modernizatsiya qilish masalasi yildan-yilga dolzarb bo’lib bormoqda. Shu munosabat bilan biz ingliz fo science loyihasi doirasida tashkil etilgan ijodiy guruh bilan hamkorlikda «Xalq eposini o’qitishning nazariy va uslubiy muammolari»mavzusida bir qator so’rovlar o’tkazdik. Birinchi bosqichda Toshkent shahar maktablari o’qituvchilari va o’quvchilari o’rtasida ikkita tajriba so’rovi o’tkazildi.
Ushbu maqolada biz adabiyot o’qituvchilari o’rtasida o’tkazilgan ekspert so’rovining ba’zi natijalari haqida gaplashamiz.
Maktab o‘qituvchilari o‘rtasida ekspert so‘rovi o‘tkazish uchun respondentlar guruhi tanlab olindi. Mutaxassislarni tanlash uchun asosiy xususiyatlar oliy ma’lumot va kamida besh yillik o’qituvchilik tajribasining mavjudligi hisoblanadi.
So’rov natijalari shuni ko’rsatdiki, o’qituvchilarning aksariyati (48,0%) maktab o’quvchilari tomonidan dostonlarni o’rganishda asosiy muammo Doston voqealarini zamonaviy hayot haqiqatlaridan uzish deb hisoblashadi.
Shuningdek, so’rov natijasida zamonaviy formatdagi o’quv materiallariga talab ko’rsatilmoqda. Shunday qilib, aksariyat mutaxassislar xalq dostonlarini o’rganish uchun o’quv materiallarining eng samarali formatlari video materiallar (60,0%) va mobil ilovalar (58,0%) deb hisoblashadi.
Ushbu so’rov natijalarini vakillik deb hisoblash mumkin emas, ammo kelajakda pilot so’rov natijalariga ko’ra biz so’rov natijalarining maqbul vakillik darajasini ta’minlay oladigan murakkab namunaviy modellardan foydalangan holda ommaviy so’rovlarni o’tkazishni rejalashtirmoqdamiz.
*Maqola onlayn tarjima xizmati yordamida tarjima qilingan, agar tarjimada xatolik topsangiz, izohlarda yozing